Heb je nog vragen?

Eens kijken of we
je kunnen helpen

Heb je een vraag? Kijk eerst bij onze veelgestelde vragen of het antwoord daar tussen staat.

Veelgestelde vragen over

Scootmobielen

Wat als ik mijn sleutel kwijt ben?

Als je de sleutel van je scootmobiel niet meer kan vinden, zijn er een aantal stappen die je kan ondernemen. Neem als eerste contact op met je dealer. Als je je scootmobiel gekocht hebt bij een lokale winkel dan heb je geluk: de sleutels zijn hetzelfde voor het overgrote deel van de modellen.
Als je geen contact kan opnemen met je dealer, zoek dan een andere dealer in de buurt via onze dealer locator.
Zet, om de scootmobiel zonder sleutel een stuk te verplaatsen, de scootmobiel in de vrijloopmodus, de hendel hiervoor bevind zich onder de stoel.

Heb ik een rijbewijs nodig om een scootmobiel te besturen?

Nee, voor het besturen van een scootmobiel heb je geen rijbewijs nodig. Wel raden we je aan voorzichtig te zijn, zeker als je een tijdje geen deelnemer bent geweest in het verkeer.

Heeft mijn scootmobiel onderhoud nodig?

Ja. Net als een auto hebben scootmobielen regelmatig onderhoud nodig. Algemeen onderhoud omvat bandeninspectie, schoonmaken, batterijonderhoud, ervoor zorgen dat de lichten werken en onderdelen vervangen wanneer nodig.

Wat is het verschil tussen 3-wiel en 4-wiel scootmobielen (naast het aantal wielen)?

Scootmobielen met vier wielen hebben meestal een bredere wielbasis dan hun tegenhangers met drie wielen. Scootmobielen met drie wielen zijn compacter, lichter en hebben een kleinere draaicirkel dan scootmobielen met vier wielen.

Mag ik passagiers vervoeren op mijn scootmobiel?

Onze scootmobielen zijn ontworpen om het gewicht van één persoon (de gebruiker) te dragen. We raden het af om een extra persoon te vervoeren met je scootmobiel. Als je dit toch probeert, is het mogelijk dat je scootmobiel omvalt, en zowel de gebruiker als de passagier letsel oplopen.

Waar kan ik het serienummer vinden?

Je kan het serienummer van je product vinden in je gebruikershandleiding, op pagina 2 of op de achterkant van het boekje. Je kunt het herkennen aan het nummer dat begint met een S … en in totaal 14 tekens lang is.

Het serienummer staat ook op de scootmobiel zelf; tussen de accu’s of op een witte sticker op de stoelmast.

Hoe vaak moet ik mijn accu’s opladen?

Hoe vaak je je accu’s moet opladen, hangt af van hoe vaak je je scootmobiel of elektrische rolstoel gebruikt.

Als je dagelijks gebruik maakt van je scootmobiel of elektrische rolstoel, laadt dan de accu’s op zodra je klaar bent met het gebruik van die dag. We raden het aan om de accu’s na dagelijks gebruik minimaal 8 tot 14 uur op te laden. Als je minder regelmatig gebruik maak van je scootmobiel of elektrische rolstoel, laad dan twee keer per week 8 tot 14 uur de accu’s op voor een onderhoudslading. Het is wel beter om de accu’s niet langer dan 14 uur opeenvolgend op te laden. Raadpleeg de gebruikershandleiding die bij uw acculader is geleverd voor extra informatie.

Waar kan ik mijn scootmobiel laten repareren?

Als je scootmobiel elke dag wordt gebruikt, en worden veel kilometers mee gereden, kunnen er uiteindelijk reparaties nodig zijn. Of het nu gaat om een eenvoudige reparatie of om iets ingewikkelds, je dealer kan helpen! Regelmatige onderhoudsbeurten zijn essentieel om je scootmobiel soepel te laten rijden.

Maak een afspraak bij je dealer als je scootmobiel onderhoud nodig heeft. Om veiligheidsredenen raden we consumenten af om zelf reparaties aan scootmobielen uit te voeren.

Veelgestelde vragen over

Elektrische Rolstoelen

Hoe maak ik mijn elektrische rolstoel schoon?

Je elektrische rolstoel heeft een kap van ABS-kunststof, een ondergrond welk gemakkelijk kan worden schoongeveegd. Gebruik een vochtige doek om de plastic en metalen delen van de rolstoel schoon te maken. Indien nodig kan je een milde, niet-schurend reinigingsmiddel gebruiken. De elektrische rolstoel kan worden gereinigd met een goedgekeurd desinfectiemiddel, maar niet voordat u zeker weet dat het desinfectiemiddel veilig is voor gebruik op de stoel. Vermijd het gebruik van producten die krassen op het oppervlak van uw elektrische rolstoel kunnen veroorzaken en houd uw stoel schoon en vrij van vreemd materiaal, zoals modder, vuil, haar, eten, drinken, enz.

Kan ik aanspraak maken op garantie als ik niet de oorspronkelijke eigenaar ben?

Nee, garanties voor Pride Mobility producten gelden alleen voor de oorspronkelijke eigenaar van het product en zijn niet overdraagbaar.

Wat als mijn elektrische rolstoel nat wordt?

Je elektrische rolstoel is, net als de meeste elektrische apparatuur, gevoelig voor schade door de elementen. Vermijd daarom vocht van welke aard dan ook.

Mocht je elektrische rolstoel toch in contact komen met water, volg dan de volgende stappen:

  1. Droog de rolstoel zo snel mogelijk goed af met een handdoek;
  2. Laat de elektrische rolstoel 12 uur op een warme, droge plaats staan om resterend vocht te laten verdampen;
  3. Controleer de werking van de joystick en de remmen voordat je je elektrische rolstoel weer gebruikt;
  4. Als je beschadigingen vindt, breng de elektrische rolstoel dan naar je leverancier.

Waar kan ik het serienummer vinden?

Je kan het serienummer van je product vinden in je gebruikershandleiding, op pagina 2 of op de achterkant van het boekje. Je kunt het herkennen aan het nummer dat begint met een S … en in totaal 14 tekens lang is.

Het serienummer staat ook op de scootmobiel zelf; tussen de accu’s of op een witte sticker op de stoelmast.

Hoe vaak moet ik mijn accu’s opladen?

Hoe vaak je je accu’s moet opladen, hangt af van hoe vaak je je scootmobiel of elektrische rolstoel gebruikt.

Als je dagelijks gebruik maakt van je scootmobiel of elektrische rolstoel, laadt dan de accu’s op zodra je klaar bent met het gebruik van die dag. We raden het aan om de accu’s na dagelijks gebruik minimaal 8 tot 14 uur op te laden. Als je minder regelmatig gebruik maak van je scootmobiel of elektrische rolstoel, laad dan twee keer per week 8 tot 14 uur de accu’s op voor een onderhoudslading. Het is wel beter om de accu’s niet langer dan 14 uur opeenvolgend op te laden. Raadpleeg de gebruikershandleiding die bij uw acculader is geleverd voor extra informatie.

Veelgestelde vragen over

Sta-op Stoelen

Kan ik de armleuningen van mijn sta-op stoel gebruiken om op te staan?

Probeer nooit met al je gewicht op de armleuningen van je sta-op stoel te leunen. Wanneer je vanuit een rollator of elektrische rolstoel op je sta-op stoel ga zitten, of wanneer je probeer op te staan, raden wij het gebruik van hulpmiddelen en/of een verzorger of begeleider aan. Laat uw volle gewicht niet in de stoel vallen. Dit kan schade aan uw liftstoel veroorzaken.

Productspecifieke vraag?

Heb je een vraag? Je dealer is het eerste aanspreekpunt voor:

  • Garantie
  • Service
  • Levertijd
  • Artikelnummers
  • Losse onderdelen

Productspecifieke vraag?

Bekijk onze productinformatie

Op zoek naar meer informatie over uw product? Alle productpagina’s bevatten nuttige informatie en documentatie, zoals de gebruikershandleidingen, technische specificatiebladen en handleidingen voor consumentenveiligheid.